23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Peugeot i den gule nummerplade

Der var Peugeot-logo på køleren af 14 procent af de nyindregistrerede varebiler i juni.
Der var Peugeot-logo på køleren af 14 procent af de nyindregistrerede varebiler i juni.

Det er første gang i mere end ti år, at Peugeot ligger i top på det danske varebilsmarked. Peugeot vurderer selv, at den voksende markedsandel blev startet med introduktionen af den nye Peugeot Boxer i 2006. Siden er resten af Peugeots varebilsprogram gennemgået en gennemgribende fornyelse.

Peugeot havde i 2006 en markedsandel på varebiler på 4,7 procent. I 2008 var det steget til 6,4 procent og i år forventer importøren, at markedsandelen ender omkring ni procent.

Kigger man på tallene for første halvår ligger Peugeot på en samlet 3. plads, hvilket er et spring fremad på 4 pladser i forhold til sidste års 7. plads i samme periode.

Der er især den mindste og den største gulplade-Peugeot, der trækker den positive udvikling. Minivanen Bibber og den store Peuget Boxer er de mest sælgende modeller i de brede program.

Den positive udvikling skyldes det moderne og teknologisk stærke modelprogram, men også bredden i modelprogrammet, hvilket understreges af, at Peugeots to bedst sælgende modeller ligger i hver sin ende af skalaen: Den store og alsidige Peugeot Boxer og den lille handy Peugeot Bipper.

Den danske importør K.W. Bruhn solgte 102 Boxere og 152 Bibbere i juni alene.

Bibbersalget svarer ifølge importørens oplysninger til salget af de to søstre Nemo og Fiorino i trillige-kuldet fra franske PSA og italienske Fiat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02