Det er første gang i mere end ti år, at Peugeot ligger i top på det danske varebilsmarked. Peugeot vurderer selv, at den voksende markedsandel blev startet med introduktionen af den nye Peugeot Boxer i 2006. Siden er resten af Peugeots varebilsprogram gennemgået en gennemgribende fornyelse.
Peugeot havde i 2006 en markedsandel på varebiler på 4,7 procent. I 2008 var det steget til 6,4 procent og i år forventer importøren, at markedsandelen ender omkring ni procent.
Kigger man på tallene for første halvår ligger Peugeot på en samlet 3. plads, hvilket er et spring fremad på 4 pladser i forhold til sidste års 7. plads i samme periode.
Der er især den mindste og den største gulplade-Peugeot, der trækker den positive udvikling. Minivanen Bibber og den store Peuget Boxer er de mest sælgende modeller i de brede program.
Den positive udvikling skyldes det moderne og teknologisk stærke modelprogram, men også bredden i modelprogrammet, hvilket understreges af, at Peugeots to bedst sælgende modeller ligger i hver sin ende af skalaen: Den store og alsidige Peugeot Boxer og den lille handy Peugeot Bipper.
Den danske importør K.W. Bruhn solgte 102 Boxere og 152 Bibbere i juni alene.
Bibbersalget svarer ifølge importørens oplysninger til salget af de to søstre Nemo og Fiorino i trillige-kuldet fra franske PSA og italienske Fiat.