23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fremtiden byder på AdBlue

Produktet ender med tiden i alle lastvogne, vurderer Yara-produktchef.

Produktet ender med tiden i alle lastvogne, vurderer Yara-produktchef.

- Når 95% af andelen af lastbiler i fremtiden vil benytte AdBlue, stiger behovet ikke kun for AdBlue, men også kravet til flere distributionssteder, siger Claus Bertelsen, der er produktchef for AdBlue hos Yara Chemicals A/S i Fredericia.

Senest har de to lastvognsproducenter MAN og Scania informeret om deres udviklinger af Euro 6 motorer.

Yara Chemicals følger markedssituationen nøje for at tilpasse produktionen og distributionsnettet i takt med udviklingen, og i et konstant voksende marked, er der store udfordringer i at tilpasse og optimere logistikken for at kunne levere et kvalitetsprodukt til en konkurrencedygtig pris.

- Der investeres store beløb i forsyningsnettet og lagre som skal sikre at Yara altid kan dække behovet, siger Claus Bertelsen.

Igennem dialog med chauffører og værksteder, hører han ofte at der er problemer med lastbilernes SCR-systemer.

- Analyse af tankenes indhold har ofte afsløret at ureaindholdet i produktet har været for lavt, dvs. fortyndet med vand eller forurenet af andre materialer. Derfor er det vigtigt at håndtere AdBlue korrekt og med godkendte materialer. Drifttab er jo lig med tabt fortjeneste, siger Claus Bertelsen.

Han peger på, at Yara distribuerer deres adBlue-produkt Air1 i dedikerede materialer, direkte fra fabrikkerne til kundeinstallationen eller ved levering i 1000 liters containere. Den direkte distribution sikrer altid en ensartet kvalitet efter ISO22241 standarden.

- Det er dog kundens eget ansvar at opbevare og tanke Adblue under forholdsmæssige rene forhold, pointerer Claus Bertelsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|