Schmitz Cargobull lancerer euroservice-assistance, der dækker hele Europa.
Det er blevet lettere at få hurtig nødhjælp til syge trailere fra Schmitz Cargobull. Den tyske trailerfabrikant – der har den blå elefant som logo - har netop lanceret en fælleseuropæisk alarmcentral. Fremover skal chaufføren blot ringe til 00 800 24 CARGOBULL (oversat til tal: 00 800 24 227 462 855), der så sørger for hurtig og korrekt serviceassistance på stedet.
Opkaldet, der er gratis, giver chaufføren adgang til at vælge at blive betjent på sit eget modersmål. Operatøren modtager oplysninger om trailerens chassisnummer m.m., samt problemet art, før han finder en lokal servicepartner, der rykker ud og reparerer den nødstedte trailer. Indledende telefonisk kontakt sikrer også, at reparatøren kan medbringe de korrekte og nødvendige reservedele til reparationen inden han kører ud til havaristedet.
CARGOBULL Euroservice dækker indtil videre næsten hele Europa inklusive Rusland.
Den mobile havariservice leveres af 850 Schmitz Cargobull servicepartnere i Europa, samt angiveligt 200.000 værksteder i 40 lande. Servicen inkluderer ud over havariservice for alle typer af trailere, bugsering og bjergning, samt service af dæk, kølemaskiner, lifte, aksler og elektroniske systemer.