Så lykkedes det endelig British Airways World Cargo at finde en GSA i det danske marked.
Af Herbert NielsenNyudnævnt til opgaven er Cargo Care International, ledet af Anders Herrgaard Jepsen, managing director, der fra marts i al britisk diskretion har landet den nye kontrakt.
I en pressemeddelelse fra British Airways World Cargo udtrykker begge parter deres store glæde og forventninger til samarbejdet.
Efter flere speditørers meldinger venter der da også Cargo Care en heftig opgave med at etablere BAWC som en pålidelig carrier for danske eksportører.
BAWC fik for alvor et knæk i sit image, da man kæmpede med at få den nye superterminal ved London Heathrow til at fungere – en kamp, der varede flere år. Og tilsvarende har BAWC heller ikke haft let ved at sikre kontinuiteten i sit salgsarbejde i det danske marked.
Faktisk har selskabet været uden dansk repræsentation siden den 1. juli 2006, hvor den daværende GSA, ProActive Airline Services, kastede håndklædet i ringen og opsagde kontrakten med selskabet i protest mod hvad man fandt, var manglende lydhørhed over for behov blandt danske fragtkunder.
Siden da har Danmark været betjent fra BAWCs salgskontorer i først Göteborg og siden Stockholm.
Nu er salgsarbejdet rykket tilbage til Danmark, og så vil det vise sig, hvor stor en del af markedet, British Airways World Cargo er i stand til at trække til sig.