Iberia Cargo har nu valgt ny cargo GSA for Skandinavien og Finland og dermed også for det danske marked: North Air Logistics vandt ”konkurrencen”.
Af Herbert Nielsen
Iberia flyver dagligt fra både København og Stockholm med Airbus A320 direkte til Madrid, hvorfra der er videregående forbindelse, også for fragten, til Iberias rutenet, der i denne del af verden ikke mindst er interessant for sine destinationer og frekvenser i Sydamerika.
Den nye kontrakt trådte i kraft fra 1. april 2009, og dermed mistede det tidligere SAS Cargo-selskab Cubic Air Cargo endnu en kunde efter salget til det svensk-ejede NordicGSA.
NordicGSA’s chef, Jonas Drewsen, siger selv, at man takkede nej til at overtage Iberia Cargo, og det må jo så stå til troende.
Den nordiske løsningI opstarten vil al salg og service i det skandinaviske område samt Finland i forbindelse med Iberia Cargo ske fra North Air Logistics’ kontor i København. På lidt længere sigt skal opgaven i Finland overtages af kontoret i Helsinki, ligesom virksomhedens kontor i Stockholm vil overtage det svenske marked.
Dermed vil det danske kontor fremover være ansvarlig for salg og betjening af det danske og norske marked.