23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny trækker forventes at blive mere mådeholden

Treakslet Scania R440 med den nye 13 liters EGR-motor sluger sin del.

Treakslet Scania R440 med den nye 13 liters EGR-motor sluger sin del.





Af Finn Bjerremand

- Vi betegner brændstofforbruget som relativt højt, men bilen er dog ikke helt kørt til endnu hvilket gerne skulle betyde en væsentlig bedre brændstoføkonomi.

Det siger vognmand Frank Carstensen, der sammen med sin hustru, vognmand Mia Rudbeck, driver vognmandsfirmaet Rudbeck Transport ApS i Vojens.

Lastvognen i denne måneds Dyre Dråber er en ud af to nye treakslede Scania R440, der er udstyret med den nye 13 liters motor, der benytter to trins kølet EGR for at opfylde Euro 5 normen.

Vi har fået forbrugstallene udleveret for den ene af de to Scania’ for en periode på cirka to og en halv uger, hvor der er kørt 7490 km.

Forbruget ligger i perioden - der begyndte ved km-tallet 13573 - på 2622,55 liter diesel, svarende til en forbrugsfaktor på 2,86 km pr liter diesel.

- Ved den type kørsel, som lastvognen har kørt i testperioden, burde forbrugsfaktoren ligge på 3,3-3,4 km/pr liter, vurderer vognmand Frank Carstensen

Firmaet holder øje med brændstofforbruget på de to Scania trækkere, og vi vil såfremt der sker en udvikling i tallene, bringe en ny artikel om brændstofforbruget på en af de to Rudbeck-lastvogne.

fba@transinform.com
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109