Kort tur: Det blev kun til seks ture for Fredericia Shipping og Seatruck Ferries nye lastbilfærgerute til Norge, før maskintelegrafen blev sat på Full Stop.
Af Lars Lassen
Danmarks Transport-Tidende kunne i sidste nummer berette om åbningen af færgeruten mellem Fredericia og Moss i Norge, hvor der var første afgang. Men de triste konjunkturer kunne ikke bære konceptet.
- Da der var mangel på lastbiler, gav det god mening at sende trailere med færgen til Norge og miljøet ville blive sparet for megen trafik og CO2-udledning, men når vognmændene har mindre at lave, vil de hellere selv køre med godset på vejen, forklarer adm. direktør Klaus G. Andersen, Fredericia Shipping A/S, ifølge dagbladet Børsen.
Fredericia Shipping A/S, der var managing agent på den fejlslagne godsrute mellem Danmark og Norge, kan til gengæld melde, at den generelle nedgang ikke har ramt selskabets containertrafik på Fredericia Havn. Ifølge Børsen er containeromsætningen i de to første måneder af 2009 på niveau med sidste år.
Fredericia Shipping håndterede sidste år mere end en halv million tons gods.
ll@transporttidende.com