2008 var et blandet år for Renault, der dog ser sin egen position styrket.
Renault Trucks oplevede en lille tilbagegang i salget af lastvogne over 6 ton (-3,1 procent), men producentens markedsandel (baseret på registreringer) er i Europa øget med næsten 1 procent. For de lette køretøjer er fremgangen på 0,2 procent i Europa og på de internationale markeder steg salget med hele 27 procent.
2008 var også et blandet år for Renault Trucks. Det samlede salg af store lastbiler steg helt frem til september med tocifrede vækstrater, men sammenbruddet i sidste kvartal betød, at salget faldt fra 79.857 lastbiler i 2007 til 76.774 køretøjer i 2008.
Hvis ikke økonomien ændrer kurs, frygter Renault Trucks en nedgang på mere end 20 procent i 2009.
Renault har sat turbo på udbygningen af sit europæiske netværk med flere nye Renault Trucks værksteder i specielt Bulgarien, Holland og Serbien. Derudover er 66 nye Fast & Pro-servicecentre etableret i 2008. Disse centre har stor succes og Renault Trucks forventer at have ikke mindre end 250 af denne type i Europa inden 2012.
En ny organisation, et opdateret produktprogram og tiltag som det brændstofbesparende Optifuel, hybrid teknologi, elektriske og gasdrevne køretøjer gør, at Renault Trucks føler sig godt rustet til det kommende års udfordringer.