23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

SAS sælger Cubic Air

Kun to dage efter melding om afsavning af en del af grenene i SAS Cargo – faldt den første kvist.

Kun to dage efter melding om afsavning af en del af grenene i SAS Cargo – faldt den første kvist.





Af Herbert Nielsen

Det blev SAS Cargo’s GSA-virksomhed, Cubic Air Cargo, der fik ny ejer: NordicGSA, indtil 2005 kendt som GSAsia, der har sit hovedkontor i Stockholm.

Overtagelsen fandt faktisk sted allerede den 1. februar, og salget betyder, at alle Cubics aktiviteter i de nordiske og baltiske lande såvel som alt personale nu er overgået til det nye regi.

- Virksomheden som GSA for fremmede luftfartsselskaber er ikke en del af SAS Cargo’s kerneaktiviteter, og derfor har vi solgt virksomheden fra til NordicGSA, siger Jimmy Kjærsvold, der er SAS Cargo VP for Cargo Related Businesses.

Indtil oktober 2005 var Jimmy Kjærsvold i ledelsen af det daværende Sterling Airways Cargo, der blev købt af SAS Cargo. Kort efter fulgte han så selv med fra Sterling til SAS Cargo – og nu er han med til at sælge Cubic videre til NordicGSA.

NordicGSA er stærkt repræsenteret i alle fire nordiske lande med egne kontorer og en bred vifte af airline-kunder.

I Danmark var Cubic Air Cargo GSA agent for Cathay Pacific Cargo, Estonian Air Cargo, Finnair Cargo, Qatar Airways Cargo og UPS Air Cargo, mens NordicGSA er agent for Aeromexpress, Air China, Air Transat, Brussels Cargo, Coyne Airways, El Al, JAT Airways, LAN Cargo, LOT Cargo, Malev, Royal Air Maroc, TAM Linhas Aereas og United Airlines Cargo.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.065