DSV ind i ABX med respekt
DSV er godt på vej til at integrere ABX – men ting tager tid, påpeger DSV-chef Jens Bjørn Andersen i et interview.
- ABX er et godt foretagende – ellers havde vi ikke købt det, siger Jens Bjørn Andersen. Sammenlignet med vores sidste store overtagelse, nemlig købet af Frans Maas, hvor der var nogle store sorte huller, er der ikke tilsvarende så alvorlige sager i forbindelse med ABX.
Efter overtagelsen af Frans Maas, måtte DSV’s tidligere direktør, Kurt Larsen, erkende, at integrationen tog væsentlig længere tid end planlagt.
Hvad gør du denne gang, for at undgå at skulle komme med en lignende melding i forbindelse med ABX?- Måske tog integrationen af Frans Maas længere end man havde forventet – det afhænger af, hvilken synsvinkel man har på sagen. Vi har helt sikkert på nogle områder vist virksomheden Frans Maas for lidt respekt – ikke mindst på det hjemlige marked i Holland – hvilket vanskeliggjorde integrationen.
I forbindelse med ABX må vi vise lidt større ydmyghed, respektere vores nye kolleger og bevare det gode potentiale.
Men vi lægger os også i selen for at gennemføre sammenlægningen hurtigst muligt. Det er vigtigt for markedet, at vores kunder ved, at vi er én enhed, siger Jens Bjørn Andersen.
Hos DSV Tyskland sker der også ændringer, idet Leon Janssen ikke længere leder DSV Road GmbH og DSV Solutions GmbH. Han bliver afløst af Brian Ejsing (DSV Road) og Harald Schefft (DSV Solutions). Ejsing, der har været ved DSV siden 1986, kommer fra DSV i Holland, mens Schefft kommer fra Caterpillar Logistics Europe. Schefft skal blandt andet sikre integrationen af ABX-aktiviteter.
Læs hele interviewet i den seneste udgave af Danmarks Transport-Tidende.