23948sdkhjf

Havne på infrastrukturdagsorden

Godstransporten blev primært nævnt i bisætninger under den første halvdel af Danske Regioner og Ingeniørforeningen i Danmarks konference: Fremtidens Transport.

Godstransporten blev primært nævnt i bisætninger under den første halvdel af Danske Regioner og Ingeniørforeningen i Danmarks konference: Fremtidens Transport.



Af Lars Lassen

Anledningen var et-årsdagen for infrastrukturkommissionens rapport, der i disse dage danner et væsentligt grundlag for de forhandlinger, der foregår på Christiansborg om regeringens 150 mia. store investeringsplan på infrastrukturområdet.

Men selv om fokus hos både broderparten af foredragsholdere og publikum lå på persontransporten og miljøet, så virker det mere og mere som om, at godstransporten har tilkæmpet sig en – ganske vist lille – platform.

Størstedelen af det svimlende milliardbeløb, som regeringen har afsat frem til 2020 er allerede øremærket til en række tunge projekter, som den faste forbindelse over Femern Bælt og genopretningen af de nedslidte og forældede signalsystemer på jernbanen.

Tilbage er kun omkring 16 mia. kroner.

ll@transporttidende.com
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.061