23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ekstra i løn i farligt farvand

Danske rederier betaler ekstra løn til søfolkene for at sejle i den farlige piratfyldte Aden Bugt.

Danske rederier betaler ekstra løn til søfolkene for at sejle i den farlige piratfyldte Aden Bugt.

Underdirektør i Danmarks Rederiforening Jan Fritz Hansen siger, at risikotillægget gælder alle danske rederier under rederiforeningen.

- Vi har indført det såkaldte hard ship-tillæg, fordi besætningerne er i større alarmberedskab, når skibene skal igennem Aden Bugten. De skal arbejde mere, være mere opmærksomme og på vagt i de døgn, det tager at sejle gennem bugten, siger Jan Fritz Hansen til Ritzau.

Det dansk-drevne Clipper-skib Arktis Future med sin 13 mand store primært russiske besætning er på niende døgn i kløerne på somaliske sørøvere.

De somaliske pirater har efterhånden fået opbygget en hel industri med at kapre skibe og besætninger for at kræve million-beløb i løsesum.

Rederierne drøfter i den kommende uge, hvordan de kan lægge mere pres på det internationale samfund. Rederierne ønsker, at de internationale flådestyrker i det farlige farvand får større beføjelser til at beskytte handelsskibene mod piraterne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03