23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fuldautomatiske transmissioner med momentomformer er fremtiden

Allison transmissioner for alvor på vej ind på markedet

Allison transmissioner for alvor på vej ind på markedet





Mens mange vognmænd og for den sags skyld også chauffører, stadig holder krampagtigt fast i helt manuelle gearkasser til deres lastvogne, er de fuldautomatiske gearkasser med hydraulisk momentomformere nu kraftigt på vej ind på lastbilmarkedet.

IVECO har netop lanceret en ny faceliftet EuroCargo-serie og i den forbindelse har IVECO samtidig introduceret Allison transmissioner ikke bare til EuroCargo-serien, men til alle IVECOs lastvognsserier.

Der er dog en øvre effektgrænse, der betyder at IVECO kun tilbyder Allison gearkasser i Stralis-serien med op til og med Cursor 8 motoren på 360 hk.

Klarer mere med mindre effekt

Fra Allisons side fremhæves det, at man er i stand til at klare transportopgaverne med mindre motorer og med mindre brændstofforbrug sammenholdt med en lastvogn, der har en helt almindelig manuel betjent gearkasse ved at anvende en Allisonløsning. Dertil kommer hele spektret med mindre stres til chaufføren og dermed højere trafiksikkerhed. Det er specielt ved igangsætninger og behov for hurtig acceleration, at Allison gearkassen med den hydrauliske momentomformer har sin store force. Derfor er Allison transmissioner allerede meget udbredt til renovationsvogne, som har behov for at sætte i gang mange gange i løbet af en dag, og brandbiler, der skal kunne accelerere hurtigt. Allison tilbyder transmissioner med hydraulisk momentomformer, som kan klare op til 600 hk og 2576 Nm i drejningsmoment.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11