Svensk call-center står for salget i Danmark
Skal du booke en sending med British Airways World Cargo her fra Danmark, går turen nu omkring Stockholm, hvor medarbejderne i et call-center tager vare på sagerne – midlertidigt, i hvert fald.
Af Herbert Nielsen
Situationen er opstået efter at selskabets danske GSA, ProActive Airline Services opsagde sin kontrakt med BAWC til udgangen af februar.
Bo Seidelin, ProActive Airline Services, formulerede i sidste udgave af Danmarks Transport-tidende en række faktorer, der bidrog til beslutningen om at afbryde et ellers lovende samarbejde.
Manglende fleksibilitet, usmidige forretningsgange og snærende begrænsninger var blandt årsagerne til, at den danske GSA gav op.
En midlertidig løsningFra BAWC har man taget opsigelsen til efterretning:
- Vi er som tidligere fuldt committede til at betjene fragtkunderne i det danske marked, hvor jeg ser store potentialer for videre udvikling, siger Mike Horsley, Area Commercial Manager North West Europe.
- Derfor er vi også straks gået i gang med at søge efter et samarbejde med en anden GSA. Indtil dette er afsluttet med et resultat, vil vi betjene vore danske kunder fra vores center i Stockholm, og jeg nærer ingen tvivl om, at medarbejderne her vil betjene dem på udsøgt vis indtil da.
- Det er bestemt kun at betragte som en overgangsløsning, indtil tingene er faldet på plads, og vi vil straks meddele markedet, når en ny aftale er indgået med en dansk GSA.
Og det vil så vise sig..
PermanentI hvert fald ligger det åbenbart ikke i kortene, at fragtsalget i det danske marked permanent skal foregå via BAWC-medarbejdere i Sverige.
Sådan var det faktisk i en periode, inden ProActive Airline Services overtog opgaven. Og den ”svenske løsning” havde vist sig ikke at være nogen god ide dengang.