23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny DFDS-strategi med opkøb

DFDS’ strategiplan 2008-2012 skal sikre den langsigtede position i det konkurrenceprægede søtransportmarked i Nordeuropa. Opkøb i vente

DFDS’ strategiplan 2008-2012 skal sikre den langsigtede position i det konkurrenceprægede søtransportmarked i Nordeuropa. Opkøb i vente

DFDS erkender, at den nødvendige udvikling ikke alene kan gennemføres ved organisk vækst på de eksisterende områder. Der bliver derfor også tale om opkøb, lyder det fra rederiet, som selv har mulighed for at finansiere investeringer op til ca. tre mia. kroner.

Strategien omfatter en grundlæggende ændring fra at være et selskab med ruter til at være et selskab med et stort netværk, der kan tilbyde de differentierede og værdiskabende løsninger, som de stadig større og mere komplekse kundevirksomheder har behov for.

Kombinerer fragt og passager

- Det søbaserede netværk bestående af ro/ro-, container- og passagerskibe skal derfor integreres med tilknyttede transportydelser i form af terminal- og traileraktiviteter, så vi altid kan tilbyde vores kunder de mest optimale muligheder. Vores trailer- og terminalservices skal samtidig være med til at sikre tilgang af mængder til vores primære rutenetværk, og endelig skal vi udvide vores netværk med yderligere ruter, så vi bliver et egentligt europæisk netværk, lyder det fra DFDS, som fremover koncentrerer forretningen om følgende fem forretningsområder: Ro/ro shipping, Container shipping, Passenger shipping, Terminal services og Trailer services

- Samtidig vil vi i højere grad søge at udnytte den betydelige ekspertise, der i dag ligger i passagerforretningen DFDS Seaways på de såkaldte ro/pax-ruter, dvs. kombinerede fragt- og passagerruter, oplyser DFDS.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079