23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Stigende aktivitet i Kolding

Der er fart over feltet hos EAT Spedition i Kolding, som bl.a. er gået ind i den kombinerede bil/bane transport ved udover veksellad nu også at sende hucklepacktrailere sydpå og retur. Desuden oplever EAT hurtig fremgang på det tyske marked

Der er fart over feltet hos EAT Spedition i Kolding, som bl.a. er gået ind i den kombinerede bil/bane transport ved udover veksellad nu også at sende hucklepacktrailere sydpå og retur. Desuden oplever EAT hurtig fremgang på det tyske marked

Således har EAT Spedition AS i Kolding i mere end 20 år har været en aktiv transport-partner, der har været med til at præge udviklingen indenfor transportbranchen.

Det er eksempelvis indenfor den kombinerede transportform bil/bane hvor EAT Spedition med veksellad og nu senest med huckepacktrailere sender virksomhedernes varer til og fra syden (Italien) og flytter dermed godset væk fra landevejene over på banen. De senere års stigende trafik og afgifter ned gennem Europa har kun fremskyndet denne transportform.

Selv om der er sket store forandringer i hele transportbranchen, er EAT Spedition stadig et danskejet aktieselskab, hvor firmaets tre ejere er aktivt med. Tidligere på året skete der dog en ændring i den daglige ledelse. En ny direktion bestående af adm. direktør Gert Gura og salgsdirektør Henning Sønderup blev udpeget. De beskrives begge som erfarne folk fra transportbranchen, som skal tilføre ny viden og udbygge samarbejdsrelationer i både ind- som udland.

TOTEN transport

I EATs nyeste aktiviteter indgår bl.a. et samarbejde med det store norske transportfirma TOTEN Transport i Raufoss, som skal give en forøget dækning af det norske marked.

Også Sverige har i mange år været et nært marked for firmaet.

Kolding bruges ofte som drejeskive for flere udenlandske virksomheders transitgods til hele Skandinavien, ligesom man bruger lagerhotellet på 10.000 m2 som base for den videre distribution i såvel Danmark som resten af Skandinavien.

Voksende tysk marked

For EAT Spedition er Tyskland for tiden det hurtigst voksende marked. Man har opstartet daglige rundtursbiler til og fra Hamburg i samarbejde med IGS Spedition, og samme koncept er brugt på rundture til og fra Bremen i samarbejde med Interfracht.

Desuden er der er faste trafikker til andre større samarbejdspartnere bl.a. Cordes & Simon i Hagen, Freiberg (Stuttgart), Villingen-Schwenningen og IHG i både Unna og Hilden, ligesom EAT på stykgodsområdet har et S.T.a.R-samarbejde med 50 tyske speditionspartnere og fem ugentlige afgange til og fra Kolding.

Frem i Frankrig og Spanien

- Det er endnu et transporttilbud der henvender sig til virksomheder, der ønsker at betjene det tyske marked med daglige forsendelser, lyder det fra Erik Kjær Sørensen, EAT Spedition, der har også købt transportvirksomheden Holl-Dan i Haderslev, hvor den tidligere indehaver Peter Skov Andersen nu indgår i EATs Benelux-afdeling.

Schweiz, Østrig og Italien som i mange år har været blandt firmaets største transportmarkeder er fortsat en af hjørnestenene i virksomheden ligesom Frankrig, Spanien vinder frem.

Lagerhotel

- EAT’s lagerhotel på 10.000 m2 har for tiden plads til kunder, der har brug for full service enten ved, at de selv søger for den oversøiske import med containere til Danmark, som EAT spedition så tømmer og lægger på lageret for efterfølgende distributionen til kunderne i ind-og udland. Alternativt kan EAT også ordne hele transportforløbet fra A til B, oplyser Erik Kjær Sørensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063