23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nej til modulvogntog koster dyrt

Prisen for et nej til gigaliners bliver en massiv udbygning af den overbelastede tyske infrastruktur.

Prisen for et nej til gigaliners bliver en massiv udbygning af den overbelastede tyske infrastruktur.

Det er Bundesverband des Deutschen Groß- und Außenhandels (BGA), der repræsenterer de tyske engros- og udenrigshandelsvirksomheder, der advarer mod den spirende politiske berøringsangst over for længere og tungere vogntogsløsninger.

- Hvis politikerne endegyldigt siger nej til 25-meter vogntog, så må infrastrukturen udbygges massivt, udtaler Gerhard Riemann, der er leder BGA’s udvalg for trafik.

Han fastslår, at investeringerne i infrastrukturen slet ikke følger med hverken den økonomiske vækst eller udviklingen i godstrafikken.

- Vi har allerede reelle flaskehalse inden for containertrafikken. I de sidste 10 år er økonomien vokset med omkring 13 procent, godstransportarbejdet med hele 27 procent og ser man kun på godstransportarbejdet på vej, så er det vokset 36 procent. Til sammenligning så er nettoinvesteringerne fra 1992 til 2004 faldet med seks procent, selv om indtægterne fra dieselafgifter og vægtafgifer er steget med 43 procent, påpeger Riemann.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079