23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ministerslendrian

FDL kræver transportministerens nej til nye trafikprojekter før 2015 bliver belønnet med en fyreseddel.

FDL kræver transportministerens nej til nye trafikprojekter før 2015 bliver belønnet med en fyreseddel.

Det er ikke kun i Dansk Transport & Logistik, man er utilfreds med udsigten til tørke for den danske infrastruktur frem til 2015.

»Det er topmålet af arrogance og total mangel på handlekraft, når transportminister Flemming Hansen nu fastslår, at der ikke før 2015 bliver økonomisk råderum til nye trafikale investeringer. Trængslerne på vejene bliver værre og værre, og hvis en minister ikke kan se det, og formår at sætte sig igennem med krav om nødvendige bevillinger, må han fjernes.«

Så kontant formulerer Preben Skjøth, FDL, en kommentar til transportministerens udmelding om, at der ikke bliver fundet flere penge til infrastrukturprojekter før 2015.

Uartighed

Kommentaren spørger også til formålet med Infrastrukturkommissionens arbejde, hvis der ikke er politisk vilje til at handle på kommissionens anbefalinger.

»Ingen i dette land, ej heller Flemming Hansen, kan være i tvivl om, at der er så store trafikale problemer, at det kræver handlekraft og en snarlig igangsætning af nye VVM-undersøgelser, nye projekteringer og ansøgning om nye bevillinger. Derfor er det en uartighed af Flemming Hansen at gå ud med et budskab om, at der ikke er penge til nye projekter. Budskabet bliver ikke mindre uartigt af, at Flemming Hansen agerede den helt store brobygger og fik overbevist sin egen regering om, at aftalen med Tyskland om en Femernbro var en god investering. Også selv om tyskerne end ikke ville betale så meget som en Euro for broen.«

FDL roser til gengæld Venstres trafikpolitiske ordfører, Kristian Pihl Lorentzen og socialdemokraten Magnus Heuniche, der begge har gjort sig til talsmænd for en kraftig forøgelse af de offentlige investeringer i infrastrukturen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078