23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Trafikinvesteringer kan ikke vente

Berlingske meddelere i dag, at der ikke kommer flere penge til nye broer, motorveje og jernbaner indtil 2015. Så længe kan vi ikke vente, lyder det fra DTL

Berlingske meddelere i dag, at der ikke kommer flere penge til nye broer, motorveje og jernbaner indtil 2015. Så længe kan vi ikke vente, lyder det fra DTL

- Statsministeren sagde selv inden nedsættelsen af Infrastrukturkommissionen, at køer på vejene ikke bare påvirker erhvervslivet negativt, men at det også rammer danskernes trivsel og hverdag. Det er vi meget enige i. Hvis ikke lastbiler skulle bruge meget mere tid ved at sidde i kø, ville der komme mere gods frem til gavn for produktiviteten i virksomhederne. Og danskerne kunne få mere tid dels derhjemme med familien, dels på arbejdet til gavn for samfundet. At sidde i kø er dyrt på alle fronter – også miljøet, for last- og personbiler i tomgang skader miljøet, fastslår adm. dir. Erik Østergaard, der selv på vegne af DTL og Dansk Erhverv sidder i regeringens Infrastrukturkommission.

Længere transporttider

Allerede nu melder mange af DTLs 3.300 medlemsvirksomheder om markant længere transporttider for godset, fx at det i forhold til for bare tre år siden nu kan tage en halv time mere at komme ind i København med varer. Alle trafikprognoser melder om kraftigt stigende trafik på de danske veje, så DTL ser ikke nogen undskyldning for ikke at tage fremkommeligheden meget alvorligt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.068