23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Infrastruktur kræver sær-forhandlinger

Erhvervspolitisk direktør i HTS, Michael Svane, kalder Finanslovsforslaget en transportmæssig tynd kop te, men han savner ikke infrastrukturen i den sammenhæng.

Erhvervspolitisk direktør i HTS, Michael Svane, kalder Finanslovsforslaget en transportmæssig tynd kop te, men han savner ikke infrastrukturen i den sammenhæng.

- Se med transportøjne er finanslovsforslaget en skuffelse. Det er en overordentlig tynd kop te og trist, at man ikke kan se nogen aflejring af penge til at realisere eller støtte de godstransport-strategier, som vi er i gang med, siger Michael Svane, der peger på, at der heller ikke er sat penge af til kombi-terminaler og dermed heller ikke til den kombinerede transport.

Infrastruktur for sig

Han finder det ok, at der er sat penge af til katalysatorer til lastbiler og midler til klimatopmødet, men han deler ikke andres skuffelse over, at infrastrukturprojekterne ikke er medtaget på finansloven:

- Der er ingen grund til at kritisere, at der ikke er sat midler af til infrastrukturprojekterne. Her er der tale om så store milliard-investeringer, at vi som erhverv er bedst tjent med, at det spørgsmål tages op i selvstændige politiske forhandlinger. Der er jo tale om trecifrede milliardbeløb, som kræver noget ekstra. Der har hele tiden været lagt op til, at der skulle forhandles separat om infrastruktur-investeringerne efter, at infrastrukturkommissionen har fremlagt sine anbefalinger, siger Michael Svane.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079