23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Broer vigtige for Danmark som frontløber

Mogens Therkelsen, direktør for H. P. Therkelsen A/S, Padborg og formand for ITD slår i dette indlæg fast, at infrastrukturen er afgørende vigtig ikke alene for transporterhvervet men for hele erhvervslivets logistik, at politikkerne bør være klar til hurtige infrastruktur-investeringer

Mogens Therkelsen, direktør for H. P. Therkelsen A/S, Padborg og formand for ITD slår i dette indlæg fast, at infrastrukturen er afgørende vigtig ikke alene for transporterhvervet men for hele erhvervslivets logistik, at politikkerne bør være klar til hurtige infrastruktur-investeringer

- I Danmarks Transport Tidende nr. 14 spørger chefredaktør Finn Bruun om, hvor mange faste forbindelser, der egentlig skal være i Danmark.

- Fra ITDs side har vi den klare holdning, at når der er et veldokumenteret behov, og når der kan tages de fornødne hensyn til miljøet og naturen i området, så skal der være en fast forbindelse mellem to punkter – både nationalt i Danmark og internationalt, fastslår Mogens Therkelsen.

- Dette er vigtigt for en nation som Danmark, der jo ligger i et randområde mellem de store import- og eksportmarkeder, og hvor turismen spiller en større og større rolle – både i selve Danmark og når Danmark benyttes som transitland. Derfor er det utroligt vigtigt, at man fra politisk side og fra de forskellige erhvervsorganisationers side hele tiden er på forkant med udviklingen, således at man fører Danmark frem til at være frontløber på området, og således at infrastrukturen ikke er et problem og dermed en omkostningsbarriere, der afholder store internationale virksomheder fra at se på Danmark som et naturligt brohoved til de skandinaviske lande og set i relation til de nærliggende EU-lande., siger han.

Fremkommeligheden

- Infrastrukturen og dermed fremkommeligheden er i dag – og vil også være det i fremtiden – et vigtigt parameter, og derfor skal området have den nødvendige politiske bevågenhed og opbakning. Kun på den måde kan vi sikre en udvikling, der står mål med de investeringer, der er nødvendige for at realisere sådanne projekter. Her er et oplagt OPP-investeringsprojekt og efter vor mening bør både nationale og internationale investeringsforeninger inddrages i den fremtidige udvikling.

- Når vi fra transporterhvervet sætter så stor fokus på betydningen af hurtigere investeringer i infrastrukturen, så sker dette ikke blot for at forbedre vore egne arbejdsforhold, nej det sker lige så meget på vegne af vore kunder for at kunne sikre dem en optimal logistikløsning samt på vegne af den almene trafik. I det erhverv, som vi repræsenterer, er det vigtigt, at vi har en konstruktiv og fremadrettet holdning til de almene trafiksystemer og udviklingen af disse – det gælder naturligvis indenfor alle transportarter; landevej, bane, søfart og luftfart, udtaler Mogens Therkelsen, formand for International Transport Danmark (ITD).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11