23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny Scandlines godsrute

Fra oktober udvider Scandlines sit rutenet på Østersøen med en ny fragtrute fra Rostock i Nordtyskland til Hanko i Finland. Dermed tilbyder Scandlines tilliges to indgange til det russiske marked

Fra oktober udvider Scandlines sit rutenet på Østersøen med en ny fragtrute fra Rostock i Nordtyskland til Hanko i Finland. Dermed tilbyder Scandlines tilliges to indgange til det russiske marked

Det er her tale om det næststørste marked for ro-ro trafik i Østersø-området.. Ruten startes op med et chartret skib, der sejler to dobbeltture om ugen. Men fra nytår indsættes to søsterskibe på ruten, idet Scandlines til formålet netop har købt Ro-Ro færgen ”Merchant” af det engelske rederi Antique Shipping Ltd. Dermed bliver der sejlet fire dobbeltture om ugen på den 32 timer lange rute, oplyser Scandlines.

M/V Merchant er bygget i Finland i 1983 samtidig med søsterskibet M/V Aurora, som Scandlines købte i 2004, men som indtil nu har været i time-charter for Transfennica på ruten Rauma-Rostock-Lübeck. De to skibe er 155 meter lange og 25 meter brede, og de har en kapacitet på hver 2.170 lanemeter til lastbiler.

- At oprette en ny godsrute fra Tyskland til Finland er en naturlig udvikling i Scandlines’ bestræbelser på fortsat at være en af de førende logistikudbydere for færge- og ro-ro trafik på Østersøen, siger fragtchef i Scandlines, Michael Berger.

Adgang til Rusland

Han tilføjer, at man med den nye Finlands-rute nu tilbyder transportsektoren to muligheder for transport af varer også til det russiske marked

- I forvejen har vi jo etableret os med den lettiske havn Ventspils som Scandlines trafikknudepunkt i Baltikum. Fra begge havne er der gode forbindelser til omkringliggende lande med både vej- og togtrafik, fremhæver han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08