23948sdkhjf

Euro GSA Scandinavia på plads i Danmark og Sverige

Ny cargo GSA i Skandinavien er Euro GSA Scandinavia, der blev etableret den 1. juni med kontor i Märsta tæt ved Stockholm Arlanda samt i Limhamn tæt ved Malmø.

Ny cargo GSA i Skandinavien er Euro GSA Scandinavia, der blev etableret den 1. juni med kontor i Märsta tæt ved Stockholm Arlanda samt i Limhamn tæt ved Malmø.



Af Herbert Nielsen

Det nye selskab starter ud med to airline-kunder: Det kinesiske Great Wall Airlines med europæisk base i Amsterdam, og det kommende, nye selskab Cargo B Airlines, der efter planen går i luften fra midten af september ud fra sin base i Bruxelles med de første ruter til Sydamerika og Sydafrika.

Euro GSA Scandinavia består fra starten af to personer: Chefen er Gert Mortensen, velkendt i det danske luftfragtskredse fra sin fortid i KLM Cargo, og ved sin side – dog ikke geografisk - har han Kerstin Pelaez.

Gert vil primært sidde i kontoret i Kimhamn og derfra dække salg i Sydsverige og i Danmark, mens Kerstin styrer Stockholmskontorets salg i resten af Sverige.

- Men planerne rækker naturligvis videre, siger Kerstin Pelaez. Vi vil meget hurtigt gå ind på markedet for at identificere mulige nye airline-kunder, men først og fremmest skal vi jo nu have alle procedurer op at stå, så vi er klædt på til at betjene markedet, der jo er præget af stærk konkurrence.

Fokus på Danmark og Sverige

- Det er her fra start Danmark og Sverige, der er vores markeder. Vi ser naturligvis også mod Norge, men her er der jo primært tale om eksport af fersk fisk, der er en vanskelig vare at håndtere – og en vare, der egner sig mindre godt til landtransport ned til vore hubs. Endelig Finland, der jo også er et stort, potent luftfragtsmarked. Her er vi også off-line og der til kommer det handicap, at der jo er ganske langt til Bruxelles og Amsterdam. Så det bliver nok i første hånd Danmark og Sverige for os, med mindre, naturligvis, vi får nye airlines ind, som har en anden profil.

Og Kerstin lader ane, at der faktisk er endnu en ny airline under anflyvning til Euro GSA Scandinavia. Men – da kontrakten ved starten af august endnu ikke var skrevet, er navnet fortsat en hemmelighed..

Roadfeeder system

- Første opgave bliver i hvert fald at etablere et effektivt road feeder system, der kan dække de behov, som vore to airlines har. Det er vi i fuld gang med, og det kommer på plads straks i august, siger Kerstin Pelaez.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078