23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ønsker hurtig Femern beslutning

Business Group Fehmarn" hedder et nyt samarbejde mellem HTS, DI og Sund & Bælt A/S(Femern Bælt A/S) og den tyske interesse-gruppe Hamburg/Schleswig-Holstein

Business Group Fehmarn" hedder et nyt samarbejde mellem HTS, DI og Sund & Bælt A/S(Femern Bælt A/S) og den tyske interesse-gruppe Hamburg/Schleswig-Holstein

Business Group Fehmarn er et nyetableret fælles dansk-tysk forum, som skal initiere og understøtte netværk, udvikling og integration af en Femern Bælt-forbindelse i de nære regioner og i et større geografisk perspektiv.

Og efter et møde i Dansk Industri i København mellem toneangivende repræsentanter fra både Danmark, Hamborg og Slesvig-Holsten, står det fast, at der er en fælles interesse for realiseringen af en fast forbindelse over Femern Bælt. Derudover opfordrer man indtrængende regeringerne i Berlin og København til at tage en hurtig politisk beslutning.

Tabt for en hel generation

- Hvis vi ikke får en positiv beslutning i løbet af de næste få uger, vil konsekvenserne være, at dette fremtidsvisende projekt må anses som værende tabt for en hel generation, sagde Uli Wachtholz fra UV-Nord (Unternehmensverband Nord), den regionale repræsentant for erhvervslivet i Nordtyskland.

Formanden for IHK (Industrie und Handelskammer) Lübeck, Prof D. Bernd Rohwer, tilføjede: - Udover en forbedret infrastruktur og stigende trafiktal i den forholdsvis svagt udviklede region Øst-Holsten, bliver der åbnet op for en erhvervsmæssigt betydningsfuld korridor til vores handelspartnere i Skandinavien. Det vil medføre opsving i de erhvervsrelaterede kontakter og fremme væksten på begge sider af broen. Man forventer en sikring af bestående arbejdspladser i Slesvig-Holsten og en skabelse af mangfoldige nye arbejdspladser i vækstindustrier, blandt andet inden for turismebranchen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063