23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DTL: Dyrt år for transportbranchen.

I 2006 tabte branchen produktivitet i stor målestok – med chaufførmangel, højere omkostninger, vanskeligere fremkommelighed og større ventetider som konsekvens.

I 2006 tabte branchen produktivitet i stor målestok – med chaufførmangel, højere omkostninger, vanskeligere fremkommelighed og større ventetider som konsekvens.

- Det skal der rettes op på i 2007, bl.a. gennem politiske beslutninger, som er et moderne, effektivt samfund værdigt. Få nedsat de voldsomme bødestørrelser, som intet har med trafiksikkerhed at gøre, og få lagt planerne om overhalingsforbud på to-sporede motorveje på hylden – det er dér, de hører hjemme, siger formand Anker M. Jensen, DTL i en nytårsudtalelse.

Politisk hetz

- Vi har generelt set en meget dygtig, moderne og effektiv transportbranche i Danmark. Men den er kommet under pres, fordi mange politikere hidtil har set transporten som noget, der skal begrænses, og ikke som et erhverv. I dag føler mange i branchen sig udsat for politisk hetz, og derfor har vi i årets løb set frustrerede reaktioner, som viser, at citronen er presset til det yderste. Men politikernes syn på transporterhvervet er måske ved at vende - det synes jeg, at vi her sidst på året har set tilløb til med indførelse af modulvogntog og med justitsministerens villighed til at få pillet ligtornene ud af bødekataloget i forbindelse med køre- hviletid, siger DTL-formanden.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web03