23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lettere for udenlandske rederier

Det betyder i praksis, at svar på alle rederiets henvendelser vil gå igennem én og samme person hos Søfartsstyrelsen. Denne person vil bistå rederiet i spørgsmål om skibsregistrering, syn af skibe, bemanding og spørgsmål inden for Søfartsstyrelsens øvrige ressortområder.

Når det udenlandske rederi henvender sig med ønske omat få en Point of Contact/Key Account Manager, vil Søfartsstyrelsen bede om en række oplysninger, nemlig:

Rederiets navn og nationalitet , Hvilke specielle ønsker rederiet har (ønske om indflagning af skibe/etablering af rederi/teknisk management i Danmark eller andet). Hvilke skibstyper rederiet beskæftiger sig med, Skibenes nuværende flagstat, Skibenes klassifikationsselskaber samt Kontaktperson i rederiet

Søfartsstyrelsen vil herefter hurtigt kontakte rederiet og oplyse hvem, der er Point of Contact/Key Account Manager.

Initiativet er et led i regeringens handlingsplan om "Danmark som Europas førende søfartsnation".

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.058