23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vejtrafikken vil gå helt i stå

Køerne på vejene omkring de store byer, særligt i Hovedstadsområdet, er vokset markant i de senere år, og enhver, der i dag for eksempel kører over Fyn på motorvejen, kan mærke en meget tættere trafik end tidligere. Det gælder for eksempel også i Trekantsområdet, hvor Vejlefjord-broen er en flaskehals, påpeger DTL, hvis direktør Erik Østergaard vurderer:

- Fremtidens trafikkaos er allerede begyndt. Og det har voldsomme konsekvenser for transporterhvervets muligheder for at bringe varer ud ? og dermed konsekvenser for virksomheder og forretninger i Danmark

Kæmpetab

Trafikforskerne forudser, at vejtrafikken herhjemme vil sande til, og at 2025 tabet i arbejdstid på vejene koste 30 mia. kr. pr. år, og at det i 2030 bliver det så vanskeligt for pendlerne at nå på arbejde, at samfundet vil miste tre gange så mange penge på trafikkøer og tabt arbejdstid, som i dag

Uforusigelige forsinkelser

For vognmændene er udsigten til trængselsproblemer i den store stil ikke ny. DTL har længe advaret om, at det bliver sværere at få varerne frem og peger at, COWI allerede i 2004 kom med en rapport om trængselsproblemerne i Hovedstadsområdet, og dér lød trængselsomkostningen på knap seks mia. kr.

- Det tal er betydeligt højere i dag. Kravet til al varetransport i dag er klart: Distributionen skal ske hurtigt, og varerne skal komme til tiden. Begge dele - og især det sidste bliver mere og mere umuligt, som vejnettet stopper til, vurderer DTL

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109