23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Havne og farligt gods

Danske havne bakker op om Miljøstyrelsens arbejde omkring farligt gods men mener, at den nye risikobekendtgørelse skal tage højde for sammenhængen

Danske havne bakker op om Miljøstyrelsens arbejde omkring farligt gods men mener, at den nye risikobekendtgørelse skal tage højde for sammenhængen

- Naturligvis skal man tage de forholdsregler, der er nødvendige og fornuftige ved transport og midlertidig oplæg af farligt gods. Men det er nødvendigt, at man sikrer sig, at der er en sammenhæng mellem de regelsæt de forskellige transportformer allerede er underlagt og de beredskabsplaner, som havnene allerede har udarbejdet, fremhæver havnene, og peger på, at mange transporter med fordel kan gå med skib, hvor eftertransporten sker med bil. Der kan også være god fornuft i, at godset midlertidigt oplagres på havnene som har plads og er indrettet til disse aktiviteter indtil der sker en viderebehandling/-transport. Det midlertidige oplæg kan også være ombord på et skib i havn, som virker som et fl ydende lager. Det skal også fremover være muligt, uden at havnen eller havnevirksomheder skal til at etablere tankanlæg eller gennemføre VVM analyser, førend man kan modtage gods af denne type, lyder det fra Danske Havne.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063