23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

OK klar med AdBlue i Padborg

For at leve op til Euro 4-normen har lastbilindustrien gjort et stort stykke udviklingsarbejde. Mens nogle lastbilproducenter har satset på konstruering af partikelfiltre, har de fleste producenter fokuseret på udvikling af urea-væske. Væsken, der går under betegnelsen AdBlue, tilsættes bilens udstødningsgasser.

OK?s nye AdBlue-stander findes ved Diesel Line-anlægget i Padborg. Betalingen for produktet foregår på standeren - på samme måde som ved et Diesel Line anlæg. Ved AdBlue-standeren kan man benytte OK?s egne Diesel Line betalingskort, men også kort fra UTA og DKV kan benyttes.

- AdBlue skal fyldes på en tank, der er særligt beregnet til formålet, fortæller Henrik Guldmann, transportkoordinator hos OK.

- De nye lastbiler vil være konstrueret med en AdBlue-tank, der på de fleste biler vil kunne rumme mellem 60 og 90 liter. Forbruget af AdBlue ligger på 5-6 procent af dieselforbruget, så det er ikke noget, man skal tanke, hver gang man fylder bilen op med diesel.

Flere standere

Standeren i Padborg er OK?s første til salg af AdBlue, men bliver næppe den sidste. EU?s krav til udstødningsgasser og den generelle udvikling inden for lastbilindustrien gør, at der i fremtiden vil blive en stigende efterspørgsel på AdBlue.

- Indtil videre vil vi først se, hvordan det går med salget i Padborg. Men det er klart, at som udviklingen er lige nu, vil der hen ad vejen komme flere AdBlue-anlæg til, fortæller Henrik Guldmann.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047