23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Et politiker-skabt problem

Den kraftige kødannelse som blandt slår igennem ved kørsel på motorvejsnettet i Trekantområdet er for en stor dels vedkommende skabt af politikere

Den kraftige kødannelse som blandt slår igennem ved kørsel på motorvejsnettet i Trekantområdet er for en stor dels vedkommende skabt af politikere

Det siger flere vognmænd uafhængigt af hinanden til www.e-nyt.com. Som en vognmand har forklaret det – prøv at se lige nord for DTC på motorvej E45. Der er der stort set aldrig kø i den nordgående retning. Der er ikke noget overhalingsforbud for lastvogne og almindelige biler må køre op til 130 km i timen. Dér hvor der er overhalingsforbud, kører lastvognene i en lang kortege. Det skræmmer mange personvognsbilister, som automatisk sænker farten og begynder at udvise en adfærd, som om de kører i en ”kiggekøâ€. På den måde har man i løbet af ganske kort tid takket være overhalingsforbudet for lastvogne skabt en trafikprop.

Problemerne med overhalingsforbudet er nemt at få øje på. Kører man over Vejlefjordbroen i sydgående retning inden for tidsrummet, hvor overhalingsforbudet for lastvogne er i kraft, og der samtidig er en kraftig trafik, kan det være meget svært for personbilerne at komme ind i det højre spor for at kunne dreje af ved Vejle Syd.

Det medfører let til dannelse af trafikpropper i andet spor, men det kan ikke være anderledes, når alle lastvogne skal køre inde i højre spor.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08