Delhi skiftes ud med Madras
Selskabet har hidtil opereret to ruter mellem Skandinavien og Indien, henholdsvis København-Delhi og København-Bangalore. Begge ruter én gang ugentligt og med fly, der opererer mellem Chicago og Singapore.
Fra nu er Delhi skiftet ud med Madras i Sydindien ? stadig én gang ugentligt.
- Det er vore store fordel, at vi har den fleksibilitet, der skal til, for hele tiden at kunne justere netværket i takt med markedets behov og udviklinger, siger Kim Irmov, Singapore Airlines Cargo regional manager Nordic and Baltic region. Vi har vores europæiske knudepunkt i Bruxelles, hvorfra vi har daglige, nogle gange fler-daglige forbindelser til og fra Singapore. Derfor kan det for os give god mening at flyve eksempelvis én gang om ugen mellem København og indiske destinationer ? og rykke rundt på dem efter skiftende behov; der er jo altid en effektiv backup via Bruxelles!
Fragten vigtig- Vi så således, at Delhi ikke indfriede forventningerne til ind- og udgående fragt. Det er jo ikke nok, at der måske er fragt nok fra København til Delhi. Der skal også være fragt at hente i Delhi for den videre tur til Singapore ? og omvendt. Derfor traf vi beslutningen om at flyve til Madras i stedet. Efter vore analyser opfylder denne destination bedre vore forventninger.
- Derimod har Bangalore til fulde levet op til alle forventninger på både im- og eksportsiden, og denne destinationer er derfor fortsat på kortet. Fra Skandinavien er det ikke mindst telecom-udstyr, der driver værket, men det har vist sig, at også andre brancher bidrager betydeligt.
Syv fragtereSingapore Airlines Cargo har også efter denne nylige justering syv ugentlige fragtere igennem Københavns Lufthavn.
-----