23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny kampagne for skibsfarten

Hen ved 100 uddannelsesvejledere fra hele landet var forleden inviteret til at høre mere om de maritime job- og uddannelsesmuligheder

Hen ved 100 uddannelsesvejledere fra hele landet var forleden inviteret til at høre mere om de maritime job- og uddannelsesmuligheder

Arrangementet var en del af en flerårig rekrutteringskampagne for ’Det Blå Danmark’

Baggrunden er, at danske unge kender så godt som intet til det maritime erhverv, og de ved endnu mindre om erhvervets uddannelser – på trods af at skibsfarten er et af de vigtigste indtjenende og betydende erhverv herhjemme.

Danske rederier henter 140 milliarder valuta kroner hjem til Danmark om året og har hen ved 100.000 ansatte i ”Det Blå Danmark” på land såvel som til søs. Men de unge ved stort set intet om ”Det Blå Danmark” og hvilke muligheder, erhvervet tilbyder, lyder det fra Danmarks Rederiforening.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063