23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fornyet indsats for færre trafikulykker

Det er den landsdækkende kampagne ?Trafiksikkerhed i øjenhøjde?, som nu rykker nu ind i skolegårdene for at komme endnu tættere på børn i 1. til 3. klasse. Målet er at lære børnene at færdes sikkert i trafikken ? ikke mindst i omgangen med store lastvogne.

"Trafiksikkerhed i øjenhøjde" kommer rundt til skolerne i form af en Volvo lastvogn forsynet med en særlig showtrailer. Showtraileren kan slås ud, så der skabes et stort lokale specielt indrettet til undervisning i trafiksikkerhed. Børnene får også lov til at komme op i førerhuset på lastvognen for at lære om blinde vinkler. Børnene får på den måde en meget realistisk oplevelse af, hvorfor man skal være særligt opmærksom, når man møder en lastvogn i trafikken.

Det er tredje år i træk, at kampagnen "Trafiksikkerhed i øjenhøjde" sætter fokus på mindre børns sikkerhed i trafikken. Målet er at sænke antallet af ulykker, hvor lastvogne er involveret. 10 procent af de ca. 400 personer, der hvert år omkommer i trafikken, er børn.

DTL, Volvo Lastvogne, fagforeningen 3F og Falck står bag kampagnen.

- Vi har som branche et ansvar for at medvirke til at sænke antallet af ulykker, hvor lastvogne er involveret. Det ansvar tager vi alvorligt?, siger Peter Andersen, markeds-kommunikationschef hos Volvo Lastvogne.

Kampagnen består også af en række trafiksikkerhedsarrangementer for børn og deres forældre. Det seneste arrangement fandt sted i LEGOLAND, og der vil være mulighed for at komme tæt på lastvogne på Roskilde Dyrskue i perioden 3.-5. juni og på Egeskov Slot d. 6. august.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.064