23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nu spændende carrier til WingCargo

Det handler om AirBridge Cargo, der er datterselskab af det succesfulde russiske selskab Volga-Dnepr. Men hvor Volga-Dnepr er førende inden for luftfragt med verdens pt største fragtfly, Antonov AN-124, der løfter op til 150 tons i ét hug, opererer AirBridge Cargo med Boeing 747-200 fragtere mellem Europa og Fjernøsten via russiske destinationer og hubbet i Krasnoyarsk.

Også til Sibirien

Alt dette er nu kommet betydeligt tættere på det danske marked, hvor AirBridge Cargo had udpeget WingCargo som sin GSA med virkning fra 1. april ? og det er ingen spøg:

- Vi er rigtig glade for at løfte denne nye udfordring og vi ser meget rem til at udbrede kendskabet til AirBridge Cargo blandt de danske speditører, siger Gitte Kjærulff, WingCargo operations manager.

- Udover at tilbyde jumbo-kapacitet fra Luxembourg og Frankfurt til Beijing og Shanghai, er AirBridge Cargo også enestående ved at tilbyde ruter til begge de to store lufthavne i Moskva. Dertil kommer mulighederne for videreflyvning til en lang række destinationer i det industri-tunge Sibirien og mange andre steder i Rusland.

Med udnævnelsen af WingCargo i Danmark mangler AirBridge Cargo nu kun dækning af det svenske marked, idet Norge er dækket af en GSA-aftale med det lokale Air Cargo Services.

Men det er ingen hemmelighed: AirBridge Cargo er i forhandlinger om også Sverige ? og lad os nu se, hvad der kan komme ud af det..

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094