23948sdkhjf

Blandet modtagelse af nye særtransportregler

Både tilfredshed og kritik hos brugere af den nye bekendtgørelse om særtransporter

Både tilfredshed og kritik hos brugere af den nye bekendtgørelse om særtransporter



Hos en af de store udlejere af entreprenørmaskiner, C.N. Maskiner A/S i Ishøj siger driftsleder Niels Nielsen til e-nyt

- Jeg har forståelse for mange af forholdene et langt stykke af vejen. Men hvis der virkelig skete mange uheld med de brede transporter, kunne jeg forstå, at der nu lige pludselig skal en følgebil med, når der f.eks. transporteres en fire meter bred bulldozer uden for motorvejsnettet.

- Men vi hører stort set aldrig om uheld med den slags transporter, og vi har ikke mulighed for at få dækket den store ekstraomkostning til en følgebil. Det vil komme til at betyde et tillæg i størrelsesordenen 2.500 kr. pr. flytning af en maskine med en bredde på mere end 3,65 meter. Udlejer vi en dozer med et fire meter bredt blad i en arbejdsdag, betyder det en ekstra transportomkostninger på ca. 5000 kr.

- Samtidig bliver det ikke fleksibelt med åbningstiderne på udstedelseskontorerne. Vore kunder bestiller mange gange maskinen efter klokken sytten, og det er vel at mærke altid sådan, at maskinen så skal være på site’n næste dag inden arbejdstids start.

- Det er ikke muligt, når man først kan ansøge om tilladelsen efter klokken otte om morgenen. Så er der allerede forsvundet et stykke af arbejdsdagen. Vi bliver nødt til at indrette os efter det øvrige samfund, hvor der er sket store forandringer inden for de sidste år og alting skal være fleksibelt, siger Niels Nielsen

Han er også utilfreds med, at man ikke på et tidligere tidspunkt er blevet gjort opmærksom på, at der var forandringer på vej, så man kunne have gjort indsigelse i høringsperioden. Nu håber driftslederen, at sagen vil blive taget op af organisationerne.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125