23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sejle eller køre til Tyskland?

Svenskerne er generelt positive over for en kommende Femern-forbindelse. Men godstransporten via en fast forbindelse skal være billig.

Svenskerne er generelt positive over for en kommende Femern-forbindelse. Men godstransporten via en fast forbindelse skal være billig.





Den største godsoperatør fra Sverige til kontinentet er DFDS Transport AB, hvis godstransport er lagt an på at køre løse trailere til havnene, fortrinsvis Trelleborg og Malmø og sejle dem til Tyskland, hvor trækkere står klar, - Der skal særdeles gode overfartpriser til at konkurrere med dette, ikke blot samme priser, men lavere på en bro, siger chefen for DFDS Transport AB Henrik Holm til Øresundsbroens nyhedsbrev og oplyser, at hans firma på årsbasis ekspederer 70.000 trailere via svenske havne og kun 9.000 via Øresundsbroen og Rødby-Puttgarden.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157