23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye 4-tons trucks fra Jungheinrich

Jungheinrich har introduceret en ny serie 4-tons diesel- og gastruck DFG/TFG 425-435, der ud over at følge navnesystemet fra den tyske truckfabriks el-trucks også byder på Jungheinrichs velkendte kombination af robust konstruktion og kvalitet i store og små detaljer.

Motortruck-modellerne i serie 4 er allerede ude på det tyske marked, og de leveres i Danmark efter nytår.

DFG 425-435 ? der har en løfteevne op til 3,5 tons ? drives af en 3,3 liters dieselmotor, der udmærker sig ved meget højt moment allerede ved lave omdrejninger. Kombineret med det hydrodynamiske drevsystem giver det brugeren et kraftfuldt værktøj i hverdagen.

Hele motorblokken er ophængt i fritsvævende ramme og koblingen mellem motor og drivaksel er også fleksibel, hvilket sikrer et meget lavt vibrationsniveau i chassis og cockpit.

Partikelfiltre

Motoren lever naturligvis op til de gældende Euro-normer og mere til. Ønsker kunden det kan emissionerne reduceres yderligere ved montering af partikelfiltre, der kan mindske udledningen af sodpartikler med 95 procent.

TFG-seriens gasdrevne motor er en anden vej til mere miljøvenlig drift. Her yder en 2,5 liters gas-motor tilsvarende et højt drejningsmoment ved lave omdrejninger. Samtidig er motoren angiveligt meget støjsvag. TFG-serien kan leveres med 3-vejs katalysator, der bringer de i forvejen lave emissioner helt i bund.

Stabilitet

Jungheinrich fremhæver selv truck-seriens indbyggede stabilitet, der ligger i konstruktionen med stor hjulafstand og sporvidde, højt styrende styreaksel og et lavt tyngdepunkt.

Jungheinrich har også forbedret det i forvejen ergonomisk avancerede cockpit.

-----

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094