23948sdkhjf

Körber Supply Chain går i krig med ressourcespild i showroomet

Körber Supply Chain lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Showroomet spiller en vigtig rolle for virksomheden, der leverer og udvikler automatiserede løsninger til intern logistik. Det bruges nemlig til præsentation af Körbers løsninger i praksis gennem test af udstyr med kundernes produkter og afprøvning i forhold til specifikke krav.

Der generes imidlertid også tonsvis af affald fra showroomet i form af eksempelvis dåser, flasker og pap- og plastemballage, og det vil virksomheden nu forsøge at genanvende.

- I de tilfælde, hvor vores kunder ikke vil have produkterne retur, kan vi ikke reducere mængden af affald, men vi kan finde en bedre håndtering. Vores første tanke var velgørenhed, da de varer vi tester, ofte stadig er egnede til brug, men det er desværre ikke lovligt af toldmæssige årsager. I stedet har vi nu fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at alt, hvad der kan genanvendes, bliver genanvendt, udtaler Claus Gade, der er Application Technician hos Körber Supply Chain.

Konkret har Körber indgået et samarbejde med miljøvirksomheden Marius Pedersen, der er ekspert i effektiv affaldssortering og genanvendelse. Målet er at reducere det ressourcespild, der tidligere opstod fra showroomet samt at reducere udledningen af skadelige stoffer i atmosfæren.

- Det handler om at genanvende så meget som muligt. Tidligere blev produkter og emballage destrueret sammen. Med den nye aftale bliver alt fra papir og plast adskilt og genanvendt. Vores behov for bortskaffelse af affald varierer meget, så det er også vigtigt for os, at vi nemt kan bestille afhentning, når behovet opstår, slutter Claus Gade.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157