23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Frygter maut’en vil forringe tysk konkurrenceevne

Den tyske brancheorganisation BGLV advarer om alvorlige konsekvenser, hvis Forbundsregeringen fastholder forhøjelse af kilometerafgiften på lastvogne med 83 procent

Lastvogne på det statslige tyske vejnet skal fra 1. december betale for deres klimabelastning. Det sker i praksis ved, at den tyske kilometerafgift på lastvogne og varebiler forhøjes med 83 procent.

Der er tale om en differentieret kilometerafgift, hvor store og tunge ældre forurenende køretøjer skal betale mest, mens lettere vogntog med Euro VI-motor slippe billigere. Billigst slipper batterielektriske lastvogne og lastvogne der kører på brint, fordi de ikke belaster klimaet i forbindelse driften.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.144