Gartner: Supply chain-ledere bør bruge Cost-to-Serve-modeller til at styrke bundlinjen
Ny analyse fra Gartner anbefaler seks-trins tilgang til at vurdere kunders og produkters rentabilitet

Ved at forstå, hvad der driver hver omkostningskomponent i hele logistikkæden, får man langt større præcision i sin omkostningsfordeling. Foto: Descartes
Supply chain-ledere har brug for bedre værktøjer til at vurdere, hvor rentable deres produkter og kunder i virkeligheden er. Ifølge analysevirksomheden Gartner bør chief supply chain officers (CSCOs) derfor implementere en såkaldt Cost-to-Serve-model (CTS), som giver et mere præcist billede af de reelle omkostninger forbundet med hver kunde og hver...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement