23948sdkhjf

Uledsagede trailere trækker kanaltrafikken i vejret

Ro-ro og færgerederi har fragtfremgang på Den Engelske Kanal.

Rederiet DFDS A/S opgørelse over fragtmængderne på  ruten Cuxhaven-Immingham i første halvår overgår forventningerne og giver håb om fortsat succesrig udvikling i anden halvdel af 2021.

Det skriver rederiet i en pressemeddelese.

Efter det Corona-relaterede fald med 15 procent i de samlede godsmængder i første halvdel af 2020 sammenlignet med 2019, kan Cuxhaven-Immingham nu registrere en stigning på 18 pct. i volumenerne i første halvår 2021.

- Ser vi på første halvdel af 2021, har vi det endnu bedre, end vi havde før Corona-krisen i 2019. Dette på trods af det fortsatte vanskelige markedsmiljø i den britiske forretning, især forårsaget af indførelsen af toldformaliteter siden 1. januar 2021 og den stadig igangværende pandemi , siger Ortolf Barth, rutedirektør

- Vi kan derfor være tilfredse med udviklingen i 2021 indtil videre. Med det nuværende forretningspotentiale er vi sikre på, at vi vil klare os meget bedre i slutningen afåret, tilføjer han.

Uledsagede trailere

Især fragtsegmentet for uledsaget transport udvikler sig markant. Den stærke stigning i dette segment er drevet af overskridelse af volumen i trailer- og containertrafikken samt transport af mobile maskiner med i alt + 18% i forhold til sidste år.

Hovedårsagen til denne tendens er den dårlige tilgængelighed af chauffører og udstyr generelt. Nye reguleringsregler og formaliteter for udenlandske chauffører i Storbritannien samt konstante ændringer af regler på grund af spredningen af den nye COVID-19-variant har stor indflydelse på tiltrækningskraften for chauffør-ledsaget transport.

Marcus Braue, filialchef hos DFDS i Cuxhaven, siger:

- Med vores Cuxhaven-Immingham-forbindelse er vi målrettet til uledsaget transport til og fra England. Volumenudviklingen beviser, at vores kunder sætter pris på fordelene ved uledsaget trafik og det faktum, at toldprocedurerne fungerer som planlagt. At tilpasse vores køreplan til 6 afgange om ugen og retning sammen med en kortere tid mellem havnene var derfor den rigtige beslutning.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188