23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tab af Kina-ruter gav cargo-fald i CPH

Noterede dog pæn fremgang på bellycargo.

China Cargo nedlagde i foråret den dedikerede fragtrute mellem Københavns Lufthavn og kinesiske Tianjin.

Tabet af fragtruten satte sit negative præg på den samlede mængde af håndteret luftfragt i CPH i 2018, der med 356.343 tons noterede en tilbagegang på 2,5 procent.

- Tilbagegangen skyldes primært bortfald af fragtruter med flere ugentlige afgange til Kina. Rene cargo-flyvninger har været faldende siden marts, hvor China Cargo stoppede deres rute til Tianjin, siger Kasper Hyllested, pressechef i Københavns Lufthavn.

Han bemærker dog med tilfredshed, at mængden af bellycargo inklusive post med 149.569 tons steg med knap 4 procent, mens mængden af bellycargo eksklusive post voksede med 5,7 procent.

- Overordnet var der en pæn vækst i bellycargo - især på langdistanceruterne, hvor en pæn øgning i antal af frekvenser betød øget kapacitet direkte ud af CPH, som markedet har været gode til at supportere. Der har samtidig været en pæn vækst i ”småpakke-forsendelserne” igennem express-selskabernes terminaler, med baggrund i øget E-handelsforretning til og fra Danmark, lyder det fra Kasper Hyllested.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.131|instance-web01