23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Den jyske "rygrad" forstærkes

Nu starter udbygningen af Østjyske Motorvej.

I dag torsdag går Vejdirektoratets entreprenør for alvor i gang med at udbygge E45 fra fire til seks spor mellem Skanderborg S og Aarhus S.

Strækningen mellem Vejle og Aarhus er den travleste i Jylland og benævnes således også som ”rygraden” i den jyske nord-syd transportkorridor.

Vejarbejdet starter i den nordligste del af strækningen mellem motorvejskryds Århus S til syd for tilslutningsanlægget Skanderborg N, og det kommer i første omgang til at omfatte de sydgående spor, oplyser Vejdirektoratet.

I første omgang skal trafikken flyttes mod højre, så den kommer til at køre i nødsporet og det langsomme spor. Køresporet bliver smallere, og derfor sættes hastigheden til 80 km/t. Derudover skal der sættes skilte op, og etableres bygge- og arbejdsplads i midterrabatten. Det hurtige spor inddrages til arbejdsområde, fortæller Robin Højen Madsen, projektleder i Vejdirektoratet:

- Vi holder cirka fire km fri for vejarbejde midt på hele strækningen, hvor hastigheden sættes op til 110 km/t. Det gør vi for at give et ”pusterum” i vejarbejdet og for at få skabt luft i trafikken igen, og endelig vil vi se, hvordan trafikken arter sig med omlægningerne og hastighedsnedsættelsen, inden vi går i gang med den midterste etape, siger Robin Højen Madsen og fortsætter:

- Det at vi har arbejdsområde så tæt på trafikken betyder, at trafikanterne skal være opmærksomme på, at der vil være trafik til og fra byggepladsen. Der kommer biler direkte ud i det venstre kørespor. Derfor skal trafikanterne være opmærksomme, så farlige situationer ikke opstår, siger Robin Højen Madsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079