23948sdkhjf

CeMAT 2018 i Hannover

CeMAT 2018 afholdes sammen med Hannover Messen.

Udstillerne på CeMAT kan i år håbe på ekstra travlhed, da messen for intern transport og logistik nu afholdes i Hannover, samtidig med afviklingen af den store producentmesse Hannover Messe.

Dermed kan CeMAT-udstillerne håbe på eksponering over for de forventede 220.000 besøgende på Hannover Messen.

Da CeMAT afholdes parallelt med Hannover Messe, betyder det også, at datoerne for CeMAT, der i stedet for at blive afholdt hvert andet år i maj eller juni, rykkes til perioden 23. til 27. april i hallerne 32 til 35 på messeområdet i Hannover.

Industri 4.0

Ifølge en pressemeddelelse fra CeMAT, forventes nærheden til Hannover Messe at resultere i synergi og en helt enestående platform til fremvisning af industri 4.0 teknologier og –koncepter.

CeMAT-udstillere får helt nye chancer for at fremvise innovation og tekniske løsninger til mere end 220.000 messebesøgere til de to messer.

Toyota Material Handling Europe ser angiveligt sammenlægningen af CeMAT og Hannover Messe som en fantastisk mulighed. Toyota Material Handling Europe ser dels en stor værdi i at opretholde en international fagmesse som CeMAT, hvor man kan fremvise de nyeste interne logistikløsninger, produkter og serviceudbud, dels opnår man et langt større besøgstal fra industri- og produktionssegmenterne, der alligevel besøger Hannover Messe, og samlet giver det adgang til 220.000 beslutningstagere inden for såvel produktion som logistik.

Det er to grene, der under industri 4.0 smelter stadigt mere og mere sammen, da de produktionstekniske variabler og datastrukturer skal arbejde sammen for at opnå den optimale produktionslogistik. TPS - Toyota Produktionssystem – er blandt andet en mulighed for at vise besøgere, hvordan industrisegmenterne bliver bundet sammen og integreret.

Jungheinrich

Konkurrenterne Still og Jungheinrich ser ifølge pressemeddelelsen store forandringer med introduktionen af industri 4.0 (automatisering af produktion og tilhørende processer, samt optimal udnyttelse af dataindsamlingen), og den indflydelse som en radikalt ændret produktion struktur har for logistikken. Den grundlæggende tendens er digitalisering, og det griber helt ud i den interne transportstruktur.

Tendenserne påvirker også brugen af gulvareal i produktionsvirksomheder og lagre, og derfor bliver lagersystemer langt mere vertikale. Det stiller nye krav til den kørende interne logistik og de flådeløsninger, som fremtidens industrivirksomheder har brug for. Det er tendenser, som kommer til at præge CeMAT 2018.

Vurderingerne fra leverandørerne af kørende intern logistik underbygges af eksempelvis Stuttgart-virksomheden, Viastore, der håber, at det nye messekoncept på CeMAT vil åbne døren for nye impulser. De besøgende på Hannover Mèsse har allerede en stor interesse i at integrere flest mulige funktioner i den samme computer- og IT-arkitektur, og det er vigtigt for udstillerne at kunne fremvise løsninger, hvor fungerende konnekterede ideer og koncepter kan demonstreres i praksis.

Det er i princippet ligegyldigt, om kunderne kommer fra levnedsmiddel-, tekstil- eller de farmaceutiske brancher eller om interessen kommer fra svær- eller procesindustrien. Digitaliseringen stiller de samme krav til den overordnede teknologi, og det gælder for udstillerne om at smitte de besøgende med den begejstring og de økonomiske muligheder som en effektiv intern logistik i et industri 4.0 miljø byder på.

CeMAT 2018 samler brancherne inden for intern logistik og supply chain management. Producenter og systemintegratorer får mulighed for at møde slutkunderne. Det gælder under CeMAT 2018 helt ned til detailhandelen, som ligesom industrien har brug for at integrere sig med de overordnede logistiksystemer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126