23948sdkhjf

Branchens nye transport-ambassadører

Skal fortælle om arbejdslivet via sociale medier.

Det er næppe nogen hemmelighed, at transport- og logistikbranchen kommer til at mangle arbejdskraft fremover.

Som led i et forsøg på at tiltrække unge til branchen har Transporterhvervets Uddannelser (TUR) udvalgt et nyt hold af unge ambassadørlærlinge, der skal være med til at fortælle de gode historier fra transportuddannelserne og transportbranchen på sociale medier.

- I jagten på at få flere motiverede unge ind på transportuddannelserne skal vi have gang i ung-til-ung-kommunikation. Vi må indse, at de unge transportlærlinge er dem, der bedst kan fortælle andre unge om, hvad en transportuddannelse giver af muligheder og indhold i arbejdslivet, siger TUR’s kommunikationschef Kitte Verup.

TUR har derfor udvalgt et hold af transportlærlinge, der skal være ambassadører for transportuddannelserne og transportbranchen. Ambassadørernes opgave er at synliggøre transportuddannelserne ved at vise deres hverdag på jobbet, i skolen og i fritiden via billeder og film på sociale medier. Holdet består af unge transportlærlinge på lager- og godschaufføruddannelserne, der brænder for fagligheden og er ambitiøse og engagerede i deres uddannelse og praktikvirksomhed.

- Ambassadørerne levede fuldt ud op til vores forventning om at have gåpåmod og være nysgerrige. Vi ser frem til et sjovt og givende samarbejde over det næste halvandet år, fortæller Kitte Verup.

De nye ambassadørlærlinge er Daniel Vildsgaard Bak – godschauffør hos UC Holstebro Jysk Transportservice, Rasmus Kortemose Christensen, Lager og Transport - EUC Syd - Danfoss A/S, Jesper Bregndahl Rasmussen, godschauffør - Syddansk Erhvervsskole - Alex Andersen, Ølund A/S, Lykke Kildahl Øvlisen - Lager og logistik – Tradium - Frode Laursen samt Michael Stampe – godschauffør - TEC Hvidovre - Viggo Petersen Eftf. A/S.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078