23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Triple-E version 2.0 til Hamborg

Munich Maersks jomfrurejse gik over Eurogate terminal.

Munich Maersk, der tilhører anden generation af Maersk Lines Triple-E-containerskibe, anløb fredag for første gang Eurogates containerterminal i Hamborg fredag i sidste uge.

Munich Maersk, der blev overdraget til rederiet af det koreanske værft i juni, er ude på skibets jomfrusejlads og det var første gang det tog turen op ad Elben for at lægge til kaj i Hamborg. Nybygningen er indsat i 2M-alliancens AE5-service, der forbinder havne i Fjernøsten med havne i Vesteuropa.

Det skriver Maersk Line i en pressemeddelse.

Munich Maersk er som nævnt version 2.0 af Maersk Lines Triple-E-klasse af containerskibe. Kapaciteten er øget markant i forhold til første generation i Triple-E-klassen, da Munich Maersk kan medbringe det der svarer til 20.568 TEU, hvilket er 2000 flere end første version af Triple-E-skibene.

Maersk Line har fået leveret 20 Triple-E-skibe i første generation, og har bestilt 11 2.-generations Triple-E-skibe. Det sidste skib skal efter planen være leveret til rederiet inden udgangen af 2018.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063