23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

CMA CGM's forlængede arm i det jyske

Nye lokaler i Havnecenter på Aarhus havn.

Det store franske containerrederi CMA CGM har været repræsenteret i Aarhus i fem år, hvor det har haft kontor i Møllegade, der ligger i den centrale del af smilets by – men også langt fra resten af byens maritime aktiviteter.

Nu er det store selskab imidlertid flyttet ind i Havnecenter på Aarhus havn, hvor CMA CGM’s to Aarhus-medarbejdere Kaspar Finck og Nicolaj Mejnertsen dermed kan blande sig med kunder, samarbejdspartnere og ligesindede i mere brancherelevante rammer.

International shippingmiljø

Da CMA CGM etablerede sig i Aarhus for fem år siden var det med Kaspar Finck ved roret som det franske selskabs danske salgsansvarlige for eksport og leder af Aarhus-kontoret, og de ansvarsområder har han beholdt.

Fra årsskiftet blev speditøren Nicolaj Mejnertsen tilknyttet CMA CGM’s Aarhus-kontor og 1. november i år kunne de to kollegaer altså således flytte ind i de nye rammer på havnen, og det har de ikke fortrudt.

- Hovedselskabet har ikke haft et ønske om, at kontoret skulle flyttes til København. De havde derimod et ønske om fortsat at være repræsenteret i Aarhus. Både for at have en forlænget arm i det jyske, men også fordi, man her midt på Aarhus havn finder ét stort internationalt shippingmiljø, siger Kaspar Finck, der har 21 års erfaring fra den aarhusianske shippingbranche og fortsætter:

- Tiden var inde til at finde noget nyt, og her i Havnecentret har vi fundet et nyt, friskt miljø. I huset sidder mange af vores leverandører og kunder, hvilket gør, at vi eksempelvis kan mødes i og omkring Havnecentret og snakke med hinanden, og det betyder meget, siger Kaspar Finck.

Fokus på break bulk

Ifølge Kaspar Finck skal der i 2017 især fokuseres på at udvikle selskabets forretning inden for projekttransport-segmentet, mens der også er noget spændende på bedding på området for køletransport.

- Planerne for næste år går ud på, at vi har en målsætning om, at vi skal øge volumen på eksport og import – især på break bulk out-of-Gauge-segmentet - som eksempelvis projekttransporter. Derudover kommer der nye tiltag på reefer-transport segmentet, hvor vi blandt andet har udviklet en helt ny form for reefer-container; Aquaviva, der med dyrevelfærd in mente blandt andet kan transportere levende fisk og skaldyr, lyder det fra Kaspar Finck.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062