23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Top-nyheder fra MAN

MAN TGX D38 får flere forbedringer i 2016.

EfficientCruise kombineret med EfficientRoll. Drivline med TipMatic TX og nye komfortfunktioner. Nye sikkerhedssystemer, LED-kørelys og automatisk regn-lys-automatik.

Det er stikord på 2016-nyhederne til MAN’s topmodel TGX D38, der således får mere udstyr. Topmodellen er afstemt til suveræn, effektiv kørsel med lave omdrejninger.

MAN sætter konsekvent de samlede driftsomkostninger (TCO) i fokus for sit flagskib. Således er drivlinen i TGX D38 videreudviklet yderligere, og siden sommeren 2015 har den haft en ny generation af gearkasser i form af MAN TipMatic TX med flere komfortfunktioner. I den nye modelgeneration får assistentsystemet EfficientCruise endnu flere funktioner, der sparer på brændstoffet.

EfficientCruise og EfficientRoll

Siden introduktionen af den GPS-baserede fartpilot EfficientCruise, har systemet gjort et meget positivt indtryk på kunder og fagpresse med den førerorienterede betjening, den avancerede forudseenhed og en brændstofbesparelse på ca. 6 %. MAN har allerede solgt ca. 9000 biler med EfficientCruise.

Nu har MAN optimeret systemets forudseende tilpasning af hastigheden yderligere. I modelgeneration 2016 styrer systemet nu også friløbsfunktionen EfficientRoll og kombinerer dermed fordelene i de to systemer. Den nye version af EfficientCruise aktiverer nu tillige EfficientRoll-friløbsfunktionen, når det vil give en brændstofbesparelse. Det kan lade sig gøre i kraft af, at systemet benytter sig af 3D-kortinformationer om ruten.

Den nye version af EfficientCruise griber endvidere aktivt og forudseende ind i gearvalget, idet systemet skifter ned til det korrekte gear i tide inden stigninger, så bakkerne klares uden at afbryde trækkraften. Hvis der er tale om korte stigninger, undgår systemet helt at skifte ned i gear, hvis det ikke er nødvendigt. Systemet skifter også tidligt op i gear ved toppen af stigninger for at spare yderligere brændstof.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062