23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny tipvogn til KD Transport

Vognmandsfirmaet KD Transport på Fur har modtaget en ny 4-akslet tippåhængsvogn fra Jilko i Aars. Vognens totalvægt og akseltryk er henholdsvis 36 og 9 ton.

Vognmandsfirmaet KD Transport på Fur har modtaget en ny 4-akslet tippåhængsvogn fra Jilko i Aars. Vognens totalvægt og akseltryk er henholdsvis 36 og 9 ton.

Den korntætte påhængsvogn rummer hele 36,5 kubikmeter – med en ladlæng-

de på 8,2 meter og en indvendig sidehøjde på 1,8 meter.

Venstre side i kørselsretningen er 4-delt og dobbelt svingbar, med kinnegrip-

stolper og 60 centimeter høje oversider, der kan slås ud og ind – med mulighed for fastlåsning, når de er slået ind.

Dette er meget tidsbesparende, når der i perioder - hvor der kun køres pallegods, bigbags og lignende - kan køres med oversiderne slået ind og fastlåst.

Bundpladen er udført i tre millimeter rustfri stål. Mellem for- og bagakslerne er der i begge sider en inddækning i aluminiumsplade, der er ”bukket rundt” for at give stivhed.

Ved bagtip udløses smækken via en luftcylinder, mens sidefjælene i venstre side udløses manuelt. De otte dæk i størrelsen 385/65 R22,5 er monteret på alu-fælge. BPW-akslerne har skivebremser, og bagbogiens forreste aksel kan hæves.

Påhængsvognen er solgt og leveret af Jilko’s salgschef Peter Vad, der forklarer:

- Nu hvor vi får produceret hænger-chassiserne på Novatech’s 350 mand store fabrik i Polen, og på Jilko selv står for de ofte meget kundespecifikke ladopbygninger, mærker vi, at vi her har fat i noget, der er attraktivt for kunderne, både kvalitets- og prismæssigt.

Novatech er Jilko’s moderselskab.

/cw
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01