23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Peugeot planter 10.000 træer

Peugeots KickItToBrazil kampagne har plantet frøene til 10.000 ekstra træer i Amazonas regnskove.

Peugeots KickItToBrazil kampagne har plantet frøene til 10.000 ekstra træer i Amazonas regnskove.

Forud for årets verdensmesterskaber i fodbold i Brasilien startede Peugeot kampagnen KickItToBrazil, der havde til formål at skabe opmærksomhed på genrejsning af regnskoven i Amazonas.

Da Automobiles Peugeot fløjtede kampagnen i gang, var det med det formål at udnytte de sociale medier til at skabe opmærksomhed på den sydamerikanske regnskov og det skovrejsningsprojekt, Peugeot har samarbejdet med ONF, den franske skov- og naturstyrelse, om i 15 år.

Helt konkret blev en fodbold sendt af sted på en 60 dages rejse gennem verden. Fodbolden besøgte blandt andet Senegal, den kinesiske mur, Tokyo, Rusland og en bilmesse i Algeriet, inden den endte sin fodboldkarriere i Rio de Janeiro.

Undervejs kunne verdensborgerne tage billeder med fodbolden og uploade dem til de sociale medier. For hvert billede forpligtede Peugeot sig til at plante et træ i Amazonas.

Hele 10.000 fotos og videoer endte med at blive taget af fodbolden, og derfor vil der nu blive plantet 10.000 træer i skovområdet la Fazenda Sao Nicolau. Herudover vil Peugeot købe CO2 kvoter til at dække det CO2-aftryk, som fodbolden har sat på sin tur rundt i verden, fortæller den franske bilproducent i en pressemeddelelse. /

anga
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|